Friday, March 23, 2007

zero cash in hand...?

have you reached your cash limit till you cannot withdraw any from the ATM?
i had!

the first one was last month...
i was going to fly to btu and i got sick! i started vomitting..
i thought i was having GAS ELECTRIC ATTACK (gastric)..
so i took gastric pills and just head off to KLIA.
kat dalam teksi tu pakcik tu tanya ok ke tak..saya kata saya kena gastric.. p
astu dia kasi pulak pill gastric dia.. baik betul pakcik tu..
sampai kat KLIA..kuar kan beg, berlari-lari nak ke toilet..
nak muntah lagi! astaga! tak sempat lah nak pi toilet..
terus muntah kat dalam tong sampah...boleh tak?

and i am very sure that no one saw me..hehe..
selepas muntah tu i terus berlalu la nak buat apa lagi kan kat tong sampah tu..
lepas tu ada pulak makcik tunggu kengkawan dia kat tong sampah tu. .. aisey..

lagi beberapa minit nak naik kapal terbang muntah lagi..tapi sempat berlari ke toilet la..
the crew almost refused to let me board the plane..
they said if i was sick the captain might reject me..
i was like... what??? mana boleh.. i was supposed to work.. i couldn't cancel the flight!
i managed to look calm and 'fit' and said convincingly that i was cool.
nasib baik boleh naik..

tapi punya la seksa dalam kapal terbang tu ok!
aku muntah lebih kurang 10 kali la sepanjang perjalanan tu..
habis paper muntah tu aku pakai..nasib baik dok sensorang..

sampai btu, dah la kat tempat orang..i brought with me around RM50...
bila sampai je Rm10 belanja bebarg makan macam susu dan meggi..
pastu colleagues suruh pergi klinik gak sbb sakit tak habis2 ..
muka dah pucat cam nak mampos..kena bayar doktor tu RM40 pulak ok!!!!
pokai dah saya! uwaaaaaaaaaa...rupanya kena food poisoning.. hampeh!

i reached the lowest point of cash availability now.

i was really out of cash..i had a few ringgit in my pocket.. ermm..
how am i to eat for the next one week?
i tried to withdraw my money tapi aku ada RM48.56 sahaja..aiyahhhh..
nasib baik colleagues i semua pemurah.. diaorg belanja aku makan..
sob sob sob..korang tak tau betapa aku nak menitis kan air mata nih..

pastu bulan berikutnya terjadi lagi.. it's like ...this month lahhh!!!
aku tinggal RM49.++ je.. tension betul..seperti biasa ..
ramai yg pemurah.. but when i had to go back i had to go back by taxi..
i almost cried again..
ye lah kalau tak balik i tak bule panjat Bukit Kutu dgn Bapak dan kawan2...
nasib baik ada org nak balik sekali ke KL masa tu.. dia yg bayar ehhe..
i'm so grateful..very grateful

pastu pi BUkit Kutu senarnya ada dalam RM9 je dalam purse.. tapi nak gi gak..
last2 mintak hutang dulu la dgn Bapak...Bapak baik...sorry ek Bapak..nanti saya bayar.. janji.

i balik ofis the following week, i knew one opis mate owed me RM20..
terus mintak kat dia...dia cuba cari duit, in fact he had only RM5 with him..
(tapi everyday pon dia ada RM5).. dapat gak la..
dia pon tak sangka aku pun macam dia, pekerja yg ketidak-cukupan uwang .. hahahah..

pastu i tau i bole mintak Rm200 coz i gave those rm200 to my brothers for his duit belanja..
Bangah, awak tau tak kakak awak terpokai teruih? cian kakak awak..
awak belajar lah rajin2 ... Banglang pon belajar la betul2... berangan time nak tido jer ok?
nanti siapa nak support Syafiq belajar pulak.. next year it is his turn...

ok lah..hari ni saya belanja terlebih ikut nafsu... RM10 utk makan sahaja! oh tidakkkkkkk!
roti boi sampai 2 ketul boleh tak? isk isk isk.. mana tak bulat...kekekekeke.

1 comment:

Juya said...
This comment has been removed by the author.

briefly introducing...

My photo
Subang Jaya
Everything written here are from my experience & personal opinions. Thank you for reading.